Tänään heräsin aikaisin...peräti klo 5. En tiä jännittikö päivän koitokset - olin nimittäin Rovaniemellä Lapin ammattiopistolla pääsykokeissa...yö oli kaikin puolin levoton...minulla on Saunalahden puhelinliittymä ja juuri kun olin päässyt uneen jotain puolen yön aikoihin niin saunalahti päätti ilahduttaa minua verkko ilmoituksella...eli puhelin piippasi, ettei verkkoa ja toinen puhelimeni otti lähes samaan aikaan vastaan tekstiviestin mitä puhelut Eu-maissa maksavat...hrrrrrrrrrrrr. Mieitin siinä, että onpas hyödyllistä tietoa tähän aikaan vuorokaudesta saunalahdelta. No molemmat viestit varmaan johtuvat siitä, että kun asumme ihan tässä Ruotsin rajalla niin kenttää ei kertakaikkiaan ollut ja puhelimet reagoivat siihen...ja puhelin oli vieressäni  kun tarvitsin herätyksen tai siis luulin, että tarvitsen kun piti olla viimeistään klo 8.30 Rovaniemellä,...mutta heräsin tietysti itsekseni jo tunti ennen kellon soittoa. Kello ei ole muuten herättänyt minua vielä kertaakaan 10 viimeisen vuoden aikana sillä sisäinen kelloni toimii tosi tarkasti.

Pääsykoe oli kokemuksena mukava. Kanssakilpailijat olivat rentoja ja puheliaita tyyppejä ja "testaajat" tosi leppoisia ihmisiä.  Meitä oli 11 henkilöä ja teimme käytännön tehtävän annetuilla tarvikkeilla ja sitten piirrettiin...ja sitten vielä pieni haastattelu...nyt vain odotellaan tuloksia viikonlopun yli.